ماهی شوریده

در زمینه تولید ، پرورش ، کشتار ، بسته بندی مواد غذایی و پروتئینی (گوشت و مرغ و آبزیان) ، لبنیات ، سبزیجات ، صیفی جات ، برنج ، حبوبات ، ادویه جات فعالیت دارد

ماهی شوریده

۷۹ بازديد

ماهی شوریده شهر پروتئین

معرفی محصول : ماهی شوریده

موارد مصرف : بیمارستان ها، هتل ها، دانشگاه ها ،رستوران ها،مراکز دولتی و خصوصی،کترینگ ها، فست فودها و….

توضیحات بسته بندی : با بسته بندی ویژه شهر پروتئین حمل تا محل خریدار با ماشینهای یخچالدار

ویژگی های مثبت محصول : صید روز ,بدون افت وزن بار به جهت تحویل در محل , قیمت مناسب

 

 

خواص ماهی شوریده :

 

گوشت ماهی شوریده پس از پخت بسیار نرم و لطیف است.این ماهی از گونه های مهم در آبهای خلیج فارس و دریای عمان میباشد که از لحاظ ارزش اقتصادی از دیرباز مورد توجه بوده است.

 

این ماهی یکی از ماهیان ممتاز جنوب است. تیغ و خار کمی دارد که به راحتی از گوشت آن قابل تفکیک میباشد. شوریده در سفره های جنوبی جایگاه و ارزش بسیار بالایی دارد و ترکیب فوق العاده آن با سیر و گشنیز تازه بی نظیر است. این ماهی سایزهای مختلفی دارد که بسته به نوع طبخ می توان از سایزهای مختلف این نوع ماهی استفاده کرد.

 

نکته حائز اهمیت در مورد این ماهی این است که این نوع ماهی منبع بسیار خوبی از پروتئین می باشد . نسبت اسیدهای چرب امگا3 به امگا6 در ماهی شوریده بیان کننده غنی بودن گوشت این نوع ماهی از اسیدهای چرب امگا3 میباشد و بنابراین می تواند به عنوان یک منبع غذایی سالم و مغذی در سبد خانواده های ایرانی قرار گیرد.

 

ماهی شوریده ، دوکی شکل ظریف و کشیده است با فلس ریز نقره ای که ظاهر آن به ماهی سوف شمال بی شباهت نیست گوشت آن سفید و کم خار است و پس از پخت، نرم و لطیف است. رنگ بدن آن در ناحیه پشتی قهوه ای و در میانه بدن و شکم نقره ای و باله های سینه ای و شکمی آن قهوه ای تیره میباشد و دارای باله پشتی بلندی می باشد که تا نزدیک دم آن میرسد. طول ماهی شوریده به 70سانتی متر میرسد ولی معمولا 30تا40 سانتی متر است.

 

این گونه در خلیج فارس و دریای عمان، دریای شرق و جنوب چین،رودخانه ارن،جریان ساحلی سومالی،خلیج سن میگل،اقیانوس آرام پراکنش دارند.تغذیه آن ماهی ها،میگوها و سایر بی مهرگان می‌باشد،و پراکنش آن در دنیا بیشتر در آب‌های با عمق 10تا 40 متر می‌باشد.

 

 

https://protein-city.com/product/fish-shoride/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.