ماهی سنگسر

در زمینه تولید ، پرورش ، کشتار ، بسته بندی مواد غذایی و پروتئینی (گوشت و مرغ و آبزیان) ، لبنیات ، سبزیجات ، صیفی جات ، برنج ، حبوبات ، ادویه جات فعالیت دارد

ماهی سنگسر

۸۱ بازديد

ماهی سنگسر شهر پروتئین

معرفی محصول : ماهی سنگسر

موارد مصرف : بیمارستان ها، هتل ها، دانشگاه ها ،رستوران ها،مراکز دولتی و خصوصی،کترینگ ها، فست فودها و….

توضیحات بسته بندی : با بسته بندی ویژه شهر پروتئین حمل تا محل خریدار با ماشینهای یخچالدار

ویژگی های مثبت محصول : صید روز ,بدون افت وزن بار به جهت تحویل در محل , قیمت مناسب

 

خواص ماهی سنگسر :

ماهی سنگسر یکی از منابع بسیار خوب پروتئین محسوب شده و پروتئین موجود در این آبزی از نظر کمیت و کیفیت قابل توجه بوده که بدین معنی که پروتئین موجود در سنگسر به شکلی بوده که به آسانی در دستگاه گوارش هضم و جذب می شود . از ماهیان سازگار با ذائقه مردم بومی هرمزگان می باشد. با توجه به میزان خرید جزء پرطرفدارترین ماهیان جنوب بشمار می رود. ماهی سنگسر از جمله ماهیان است که برای تهیه ته چین ماهی و قلیه ماهی بهترین گزینه است و پس از پختن در غذا خرد نمی‌شود. البته این موضوع قابل توجه است که شکم پر، تنوری، کتلت، سرخ کرده فیله این ماهی نیز طرفداران بسیار زیادی دارد.

 

ارزش غذایی :

این آبزی یکی از منابع بسیار خوب پروتئین محسوب شده و پروتئین موجود در آن از نظر کمیت و کیفیت قابل توجه بوده که بدین معنی پروتئین موجود در این ماهی به شکلی بوده که به آسانی در دستگاه گوارش هضم و جذب می شود . سنگسر همچنین دارای منبع خوب آهن بوده و آهن در خونسازی و همچنین در حفظ مقاومت بدن در برابر میکروب ها نقش مهمی به عهده داشته و آهن موجود در ماهی به گونه ای بوده که جذب آن در دستگاه گوارش آسان است و به خوبی در بدن به مصرف می رسد و علاوه بر آن آهن موجود در ماهی، جذب آهن منابع گیاهی را هم افزایش می دهد بنابراین نقش مهمی در پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن به عهده دارد.

 

مشخصات کلی ماهی سنگسر :

بدن این آبزی دوکی شکل تقریباً کشیده و به رنگ سفید و مات بوده با سر محدب، پشت سرش مثل سنگ سفت و شکم و پهلوهایش دارای فلس درشت کاملاً نقره ای است. رنگ بدن در ماهی بالغ خاکستری با جلای نقره ای می باشد. این گونه در خلیج فارس و دریای عمان، اقیانوس هند، دریای عرب، اقیانوس اطلس، خلیج عدن ، سواحل استرالیا، دریای زرد، دریای اندونزی، اقیانوس آرام پراکنش دارند.تغذیه آن بیشتر از سخت پوستان و ماهی ها مانند خرچنگ،میگو ، کرم های پرتار ، خیار دریایی و… می باشد. 



https://protein-city.com/product/fish-sangsar/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.